Sök

Så styrs Region Gotland – lättläst

Politikerna bestämmer i regionen.

Sedan valet 2022 styrs Gotland
av två partier som samarbetar.
Det är Socialdemokraterna
och Moderaterna.
Nästa val är år 2026.

Partierna väljer några personer
som jobbar för dem i Region Gotland.
De ska se till att partiets politik
blir verklighet.

För Socialdemokraterna jobbar:

  • Meit Fohlin
  • Filip Reinhag
  • Thomas Karlström
  • Oscar Lindster

För Moderaterna jobbar:

  • Andreas Unger
  • Sara Vilhelmsson
  • Mariette Nicander

De styrande partiernas motståndare
har också några personer
som jobbar för dem i Region Gotland.

För Centerpartiet jobbar:

  • Eva Nypelius
  • Johan Malmros

För Vänsterpartiet jobbar:

  • Saga Carlgren

Kontakta oss

Region Gotlands kundtjänst

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  Stängt

Sidinformation

Senast uppdaterad:
5 februari 2024

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  Stängt